Wynajem i zwrot samochodu określa umowa, która nie może łamać żadnego prawa zapisanego w określonych kodeksach. Należy przyznać, ze wypożyczalnia samochodów Gdańsk lotnisko w swojej umowie zwrot samochodu ma opisany w najdrobniejszych szczegółach. Dzięki takim zapisom w umowie unika się niepotrzebnych niedomówień. Jeśli klient nie doczyta umowy i potem czemuś się dziwi, to już jego problem, chociaż firma zawsze stara się zrozumieć takie osoby, które umowy podpisują bez czytania. Czasami skutki tego odczuwa się w portfelu mówiąc kolokwialnie.
W wypadku samochodu na pewno ważny jest jego stan techniczny w chwili zwrotu oraz czy nie został zniszczony, wgnieciony i zanieczyszczony - na przykład osoby z małymi dziećmi często oddają wóz z zalaną mlekiem, czy sokami tapicerką. To wyłącza auto na kilka dni, bo musi zostać dokładnie wyczyszczone. Niestety, jak podkreślają pracownicy wypożyczalni samochodów Gdańsk lotnisko bywają tacy klienci, najczęściej rzadko, którzy chcą oszukać firmę.. Zdarzyło się, że klient rysę na karoserii pokrył lakierem do paznokci co było i widoczne i utrudniło jej likwidację.
Wprawne oko pracownika odbierającego wóz dostrzeże każdy defekt, który powstał, a którego auto nie miało przed wypożyczeniem. Oczywiście, jest też taka zasada, że w chwili wynajmu, gdy klient zauważy jakieś usterki, to natychmiast powinien poinformować firmę o problemie. W wypożyczalni samochodów Gdańsk lotnisko podkreślają, że czasami klient coś ukryje oddając auto - na pewno to się ujawni i taki klient jest trochę gorzej oceniany. Jeśli nie zgłasza usterki, bo brak mu pieniędzy na jej usunięcie, to powinien porozmawiać o tym z właścicielem - na wszystko jest bowiem rada.